Igårigårigårigår

Fredag var det igår. En ganska lustig dag som jag inte direkt hade planerat.

I skolan var det lugnt tills klockan var ca 20 över tolv. Då möter jag den personen jag inte velat möta på ett tag, eller egentligen innest inne velat bara för att liksom. Bara för att kanske tänka tillbaks innan skolan slutade sommaren innan allt blev piss, tråkigt och starka känslor väcktes. Innan jag blev arg och inte riktigt förstod varför det hände och hur lurad jag kände mig och att det just var hon. Hon, hon som har varit i min väg förut. Jag känner mig ganska dum när jag sitter och tänker på det, hur jag inte hade kunnat förutspå det, det borde jag faktiskt ha gjort. Men kärleken är ju blind och det är inte alltid en bra sak. Blindhet krossar mångas hjärtan.
Jag och min kärvän gick iallafall i korridoren när jag fick syn på honom, jag blev helt paff, mållös och visste inte vad jag skulle göra eller säga. Mina ben blev svaga, jag rodnade lite och hjärtat bultade lite extra. Jag ökade farten och insåg att vi gick ganska fort, vi kom närmre och jag stannade till. Jag var ju tvungen att hälsa, det är ju lite pinsamt att ignorera (som Ida sa senare under dagen). Jag petade honom på axeln och sa hej och han gav mig en nonchalant nickning, eller det vet jag iofs inte, jag kommer ihåg det ganska  diffust. Jag kommer ihåg att jag kände mig väldigt töntig just då. Men vad skulle jag göra? Det var ju inte som förr och det kommer aldrig att bli så igen. Hoppas jag. Jag känner inte för att bli lurad igen.

FANFANFANFANFAN. Det var inte så jag hade tänkt mig. Eller jag hade inte tänkt alls, för det sista stället jag hade förväntat mig detta var på MIN skola. Jag visste att jag inte redan hade släppt det till 100% (bara 98 kanske). Men nu har jag släppt det på riktigt. Han betyder ingenting för mig längre. Han är bara en ytlig bekant numera.

De resterande timmarna på dygnet var trevliga, eller mycket trevliga om man säger så. Jag mötte upp min andra kärvän Ida på stan vid 16 och vi kollade runt och pratade massor. Dels om att Ida inte känner skillnad på helg och veckodagar och att vara ensam kvar i stan som student inte är det roligaste kanske. Det har kommit in massor med höstnytt, men jag orkade inte riktigt kolla ordentligt för jag var trött efter en skoldag och gick omkring och bar på mina fysikböcker (150p kurs = TUNGA böcker). Jag köpte 2 bas T-shirts och en svartrandig (surprise) tröja med knappar på axeln som jag redan har i rött. Haha. Gillar man randigt så gör man. (jag kollade på väldigt mycket randigt efter det också) Ida shoppade loss på åhléns och köpte ett par svarta chinos typ och en chanelinspirerad kofta (så snygg) fanns dock inte i den storleken jag ville ha! Men den var suuuupersnygg. Efter ett tag så skilldes vi åt och jag cyklade hem.
 
Kort efter att jag kommit hem ringde Daniel till mig och frågade om jag ville vara med honom, Kron och Carl och självklart ville jag det. Så jag följde med dom till Ica för att handla mat till deras Taco- och filmkväll. Därefter åkte vi till Hemmakväll för att hyra film och sen åkte vi hem till Daniel för att laga maten och kolla på film och då kom även Jocke. Jag skulle också träffa Klara på kvällen så efter ett tag så åkte jag in till stan för att träffa Klara. Vi skulle ju då hälsa på hennes nollor som skulle ha klassfest i Trädgårdsföreningen men så var dom inte kvar så vi cyklade ner till stångebro men där var dom inte heller än så vi cyklade tillbaka hem till Daniel. Hos Daniel fanns det chips och guaccamole (så gott!!!), guitarhero, dansmatta och singstar (och en rolig vattensäng haha). Efter den här kvällen kom jag fram till att: Jag suger på singstar, är halvdan på gutarhero (eller jag tyckte jag var ganska bra, men jag är nog den enda) och duger på dansmatta! Haha, bara så ni vet liksom.

HEJ LÅNGA INLÄGGET!

Ikväll är det förfest till krogen hos michelle, men när alla drar ut åker jag hem! Bara 173 dagar kvar till min dag.
Ta hand om er!
CIAO

Kommentarer
Postat av: Ahmed Jacksson

jaaah du bara och bara..:D

men de är snart iaf..eller..?



puss o kraam L

2008-09-06 @ 23:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0