Favorit bloggar

Jag tänkte lista mina favorit modebloggar och skriva lite om dom också!


Jag tror min absoluta favorit blogg är Linns blogg, främst för att jag gillar hennes stil och för att hon uppdaterar med outfits nästan dagligen. Linn är en 24 åring tjej som är bosatt i Stockholm som pluggar ekonomi tror jag och är även föredetta modell. Hon skriver om allt möjligt inom mode. Postar dagens outfit nästan dagligen och de är alltid lika snygga som sagt. Förutom detta skriver hon mycket om sitt jobb som stylist på tidningen Sofis mode, vilket är väldigt intressant. Hon gör också "Dagens önskeoutfits" ganska ofta som är oerhört inspirerande och snyggt upplagda. Läsvärd blogg helt enkelt!


Ännu en blogg som står högt upp på min favoritlista är Elin Klings blogg "Style by Kling". Elin är moderedaktör på tidningen SOLO och är även föredetta modell, precis som Linn, Linn och hon är även mycket goda vänner. Elin skriver om sitt jobb, postar dagens outfits och hon lägger även upp videoklipp från Vakna med The Voice som hon är med i varje vecka. Hon har en härligt personlighet och det lyser igenom, dels genom bilder men även med text. Elin reser även ganska mycket så det är kul att "följa med" henne på resan då hon ger många shopping tips. Helt enkelt också en läsvärd blogg!


Lisas blogg är också en favorit. Hon driver bloggen
Lisaplace på devote och är bara 14(!) år gammal. Detta är för mig ganska otroligt eftersom när jag var 14 vågade jag inte riktigt klä mig som jag ville. Men Lisa kör sitt eget race och har väldigt snygga och mogna kläder för sin ålder. Hon tar dagens outfit ofta och tar också väldigt fina bilder, både på sig själv och det som händer runt omkring henne i hennes vardag. Checka vettja!


Alicia driver bloggen
Alicias stil, jag gillar den här bloggen väldigt mycket. Alicia är väldigt(!!) duktig på att göra kollage och uppdaterar dagligen med bl.a dagens outfit och bilder om sin dag. För ett par veckor började hon med tema veckor där hon skriver om t.ex blommigt en hel vecka. Det kan t.ex. vara bilder från visningar som visade blommigt, kändisar som bär blommigt och sen så gör hon också kollage hur man matchat blommigt bäst till vardags och till fest. Jag gillar att hon har kommit på något nytt i modebloggosfären! =) Just den här veckan håller hon på med "Fashion blogger awards" där man får vara med och kora (säger man så?) en vinnare i varje kategori. Gillar den väldigt mycket och bloggen är inte jättekänd än, men det är på gång! :)


Karoline skriver om sitt liv och mode i bloggen
FashionFlash. Jag gillar att läsa den här bloggen främst för att hon tar fina bilder och redigerar dom så fint i photoshop(?) så att de får en känsla av att de är tagna för väldigt länge sen, och jag gillar retro. Hon postar dagens outfit ganska ofta och visar bilder på massa annat runt omkring henne, jag tycker hon är bra på att fånga känslor i bilderna. Hon gillar Kate Moss väldigt mycket och har med många bilder på olika modeller men och med Kate Moss i olika reportage och bildserier.
 
Det där var mina favortibloggar tror jag, eller dom är iaf väldigt bra bloggar. Andra läsvärda blogga är:
Mini
Michaela Forni
SheCity
Fashiontoast
Sigrid

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra!

PUSS

Kommentarer
Postat av: emma

min favorit är fashion flash, hon är grymgrym

2008-06-30 @ 17:29:48
URL: http://missemmaa.blogg.se/
Postat av: julia

Bra tjejer allihopa! ha en bra kväll! puss

2008-06-30 @ 19:02:48
URL: http://amilo.blogg.se/
Postat av: cat

good choice.

2008-06-30 @ 19:03:09
URL: http://gallon.blogg.se/
Postat av: elin

bra bloggar där :)

2008-06-30 @ 20:09:01
URL: http://elinwahlberg.blogg.se/
Postat av: mmartinis

bra allihoppa :)

2008-06-30 @ 23:44:36
URL: http://mmartinis.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag gillar frida fahrmans blogg bäst av dom stora. En annan jag gillar är terese garderob.

2008-07-01 @ 20:51:22
URL: http://smultronet1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0