A/W 08 ready-to-wear favoriter del 1


På Alexander Wangs höstvisning var det väldigt mycket androgynt (manligt kvinnligt typ). Men det bars upp på ett kvinnligt sätt. T.ex. Kavaj och byxor till kjol och höga klackar osv. Jag gillar kjolen med dragkedjan i mitten. En sån ska jag nog leta efter.


Chanels visning var "very Chanel" fast på ett mer modernt sätt. Mycket bouclé och klassiska Chanel dräkter. Detaljerna tycker jag var bättre än själva kollektionen, det känns som jag har sett det förr liksom. Men jag gillar de mönstrade strumpbyxorna. Grymt snygga. Sådana ska jag nog med skaffa. Hehe.


För att sumera D&Gs visning säger jag ruterdam. VÄLDIGT mycket rutigt, det fanns något rutitgt med i varje outfit. Så satsa på rutitgt, det ska jag.



Luellas kollektion kändes lite söt schoolgirl-aktig. Iaf de som var mina favoriter. Luella har prickat in flera trender, så som grått, spets (kjolen i mitten är i spets, vet inte riktigt om det syns men aja), den vippiga kjolen som hänger kvar från sommaren och kavajer m.m. Jag gillar Luella, speciellt hennes förra kollektion som topshop i princip har kopierat!

Det här var dock bara del 1, kommer visa fler utav mina favoriter. Typ Prada, Stella McCartney osv!
Nu ska jag äta middag,
CIAO

Kommentarer
Postat av: E

Ser fram emot den :P

2008-07-07 @ 19:56:19
URL: http://llea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0