Den sanna kärleken liknar cirkeln, och cirkeln har inget slut..

Så stod det i Linnéas nyinköpta kalender. Det var himla fint tyckte jag, verkligen. Jag tror på den sanna kärleken och att det verkligen finns någon för alla i världen. Vissa hittar den tidigt och andra sent, men när man träffar den personen så vet man. Kärlek är nog det finaste som finns på jorden. Fast kanske bara om den är besvarad, besvarad kärlek är fint att se på. Finns det något så fint att se ett nykärt par gå omkring och hålla varandra i handen på stan? Förmodligen inte, inte nog med det, man blir ju så sjukt avundsjuk (oftast) på att dom just för stunden är så himla lyckliga av sin besvarade kärlek.

Att vara nykär är nog bland den underbaraste känslan som finns. Sådär i början när man ser killen med stor K och hjärtat bultar så mycket att man tror att det ska hoppa ur kroppen, och när ens dagar går ut på att kanske få säga hej till honom och få ett leende tillbaks. Så underbart. Därför ska man sluta tänka med hjärnan och börja känna med hjärtat för att det är då det blir som bäst! Kärleken finns där för alla, man måste bara vänta på att hjärtat säger till.

Ta hand om er!



PS. Jag är lite trött och jag vet inte riktigt vad jag skriver.. hoppas ni förstår iaf!

Kommentarer
Postat av: viktoria

jag gillade det här inlägget. vad djup du är nina! :)

2008-08-18 @ 19:41:49
Postat av: viktoria

nu lät det som jag var ironisk men nej jag va serri :)

2008-08-18 @ 19:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0